onsdag 12. juni 2013

KRYBBE FRA MORMOR

Vi har en krybbe som har gått i arv i flere generasjoner - og gjett hva?! Min mor har nå "pusset opp"
krybba ved å sy nytt trekk og nye sengeklær til den, samt noen små reperasjoner her og der.
Hun har til og med lagd en nydeli sengehimmel! :-)


Jeg er sååå fornøyd med resultatet og gleder meg til jeg endelig kan ta den i bruk!

...............................................................................................................................................................................................................................................................

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Har en krybbe som ser ca HELT lik ut :) Min farmor som kjøpte denne, og har vært i familien siden.
    Driver å skal sy trekk rundt. Tips??
    - Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Marianne. Så gøy at du har likedan krybbe som oss! :) Den er veldig god å bruke. Tuppa vår lå i den fram til hun var nesten 6mnd.

      Måten trekket i vår krybbe er sydd på er at det er satt ett strekk i "toppen", samt at det er laget en kant som blir hengende ned som pynt når det brettes ned. Trekket er ikke sydd sammen i bunn. Det ligger bare langs kanten, så blir det holdt på plass av madrassen oppi krybba om du skjønner. Funker veldig godt.

      I hovedsak er det bare en stor (større enn diam. på krybba) firkant som er sydd sammen.

      Lykke til! :)

      Slett