lørdag 2. juni 2012

HAGEARBEID

I fjor høst flyttet jeg inn i et lite søtt hus (også kalt dukkehuset) sammen med min samboer og fikk da en liten og nett hage med på kjøpet, og den må jo vedlikeholdes! :-)

Vi bor rett ved siden av et berg og bruker derfor en del av berget i hagekonstruksjonene våre. Samboeren har blandt annet bygd en stor og fin platt som ofte brukes til grilling, soling og festlig lag om sommeren.


Her kan man se litt av berget etter jeg har spylet det rent for mose og annen dritt og lort.
Brukte høyttrykkspyler med rotordyse for å fjerne mosen og det gikk veldig greit.
(Har desverre ikke noe før-bilde)


Slik så bedet ut før jeg kastet meg over det og ga det en total forvandling en vakker dag. Ikke verdens fineste akkurat... Jeg er ikke så glad i gult heller så de fleste blomstene gravde jeg bort og ga bort til folk som ønsket det. De kunne jo ikke kastes! :-)


Jorda i blomsterbedet hadde vel ikke så mye næring igjen pluss at det vaks ugress over alt, så jeg bestemte meg for å grave opp alle plantene for så å få ut alt jeg fant av røtter og ugress. Fjernet halvparten av all jorda og strødde ny jord i stedet.


Blomster som venter på å bli plantet i jorda igjen :-)


Da var det på tide å plante nye (og gamle) blomster. Veldig gøy!


Taddaaa! Det nye blomsterbedet er erstattet med nye og gamle blomster. Noen av blomstene lever kun i år, men det er greit for da får jeg sjangs lit å bytte de ut til neste år. Jeg vet jo heller ikke hvordan de gamle blomstene ser ut når de blomstrer da jeg aldri har sett dem på sommers tid. Spennende.

...............................................................................................................................................................................................................................................................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar