mandag 1. oktober 2012

GUACAMOLE OPPSKRIFT

Guacamole brukes som oftest som dip til potetgull og grønnsaker,
men man kan også bruke det til matreter som taco, salater og andre småretter.


Jeg liker ikke når guacamolen blir for sterk, samtidig som det er viktig at den har mye smak.
Dette er en oppskrift fra MatPrat som jeg har endret litt på slik at den blir slik jeg ønsker den.

Guacamole oppskrift:

2stk modne avokado
2stk hvitløksfedd
1dl vårløk
3ss limesaft
1/2ts salt
1/2ts pepper

1. Del avokadoene i to og ta ut kjøttet. (Ta vare på steinen fra den ene avkoadoen).

2. Finhakk hvitløk og vårløk som deretter blandes sammen med avokadoene.
    Tilsett limen og smak til med salt og pepper.



Tips: 
Om du ønsker å oppbevare guacamolen dytter du den ene avokadosteinen ned i skåla som den ligger i. Da holder den seg lengre uten å bli brun eller ødelagt.

For å få en jevnere konsistens bruker jeg Tupperwares Smooth Chopperen.
Den er utrolig smidig og rommer alle ingrediensene jeg har skrevet ovenfor.

...............................................................................................................................................................................................................................................................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar