mandag 21. oktober 2013

URO / BABY MOBILE


Hva er vel morsommere enn å lage gavene selv når man skal i dåp? Jeg har brukt flesteparten av dagene denne uka på å lage ei uro i dåpsgave til en liten gutt som vi var å feiret i dag. (Det tar litt lengre tid å lage ting når man har små i hus, da alt skal skje i den lille peroiden mens barnet sover på dagtid og kveldstid.)


Det ble heklet en elg, en rev, ei mus og en kanin og alle er i forskjellige farger. 
Viktig med mange farger på uroa slik at den blir spennende å se på.


Inspirasjonen til å lage uroa fikk jeg fra min svigerinne som selv heklet ei uro 
med gårdsdyr i barselsgave til oss da dattera vår kom til verden i juni :-)


I tillegg til bamsene har jeg plassert et rundt speil i midten på uroa. 
Små babyer elsker jo å se seg selv!

Materialer som ble brukt: 
Garn, fyllvatt, fiskesnøre, rundstokk, hvitmaling, nøkkelring og kjetting.

1 kommentar:

  1. Hei

    kunne du gitt meg oppskriften på denne ? Den var så utrulig flott.

    mvh

    ingrid

    SvarSlett